Pàgines

dilluns, 30 de març del 2020

RECOMANACIONS PER A 2n - Setmana 30 de març

Hola Avatars i Dumbos!

Us trobem molt a faltar. Sabem que ja portem molts dies tancats a casa i hem de ser molt pacients. No podem sortir per no encomanar-nos amb aquest virus famós que ja coneixeu tots, el COVID-19 o coronavirus.

Nosaltres estem aprofitant el temps per treballar i estem fent algun curs de formació, per ensenyar-vos coses xules quan tornem a l'escola. També gaudim de la família, fem feines de casa, manualitats, juguem, llegim, mirem pel·lícules... I vosaltres, com esteu? Com ho porteu?

Per tal que l'espera sigui més amena, us proposem diverses activitats per a aquesta setmana:

 

CATALÀ:  

 

Escriviu alguna pàgina en el vostre diari personal, expliqueu què heu fet aquests dies, com us sentiu, què us diuen els vostres pares,...

Deixeu-nos algun comentari al bloc, ni que siguin un parell de frases. Als mestres ens faria molta il·lusió saber de vosaltres.

 

CASTELLANO:

 

Como todos y todas sabéis, ya estamos en primavera! ¿Ejercitamos la memoria? Os proponemos que os leáis este poema de Antonio Machado y que lo recitéis delante de vuestra familia.

 


¿Quien ha conseguido aprendérselo? 

Los que podáis, dejadnos un comentario en el bloc!

 

ENGLISH:

 

Let's practice CLOTHES vocabulary!

Are you ready?


Clothes from escolapaucasalsmontmelo

 MATEMÀTIQUES:


 Us proposem resoldre els següents problemes de sumes i restes. Quan acabeu, digueu-nos quin ha estat el més díficil i per què. Escriviu el comentari al bloc. Així les mestres us podrem ajudar.




Problema 1

 

La Nadia ha vist a la llibreria un llibre que li ha agradat molt. Ella té 60 euros a la guardiola i el llibre val 18 euros. Se'l pot comprar? Quants diners li sobraran?

 

 

 

 

Problema 2

Els alumnes de 1r, 2n i 3r de l'Escola Pau Casals aniran d'excursió al parc de bombers de Granollers. A 1r hi ha 19 alumnes, a 2n hi ha 23 alumnes i a 3r hi ha 22 alumnes.

Quants nens i nenes aniran d'excursió en total?

 

 

Problema 3

En Miquel juga a un joc de boles amb la seva consola. Fins ahir, en Miquel havia aconseguit 57 punts. Avui en té 86.

Quants punts ha fet aquest últim dia? 

 

 

  Problema 4

En Pere va al supermercat i es gasta 28 euros. Quan va a pagar, la caixera li torna 22 euros de canvi.

Quants diners li ha donat en Pere a la caixera?

 

 

MEDI:

 

L'últim tema que vam estudiar a l'escola tractava de les fonts de llum i calor. Us vau endur a casa un esquema amb les idees principals.

Per fer memòria, us proposem que mireu aquest video:

 

 

CLICA AQUÍ

 

 

EDUCACIÓ FÍSICA:

 

Si esteu avorrits i voleu aprendre un joc nou, sabem què us pot ajudar!

Heu preguntat als vostres pares, mares, avis o àvies a què jugaven quan tenien la vostra edat?

Us animeu a explicar-ho en un full i fer un dibuix ben maco?

A la tornada el podem explicar i jugar entre tots!

Us agrada la idea?

 

MÚSICA:


Teniu ganes de crear la vostra pròpia cançó?

Aquí us deixo un enllaç per a que ho proveu!

Som-hi!!

CLICA AQUÍ

Us agrada tocar instruments?

Sabeu com podeu construir un instrument musical casolà?

Aquí en teniu 7 exemples:


CLICA AQUÍ


 PLÀSTICA:

 

 

Com ja sabeu hem entrat a la primavera. Us convidem a decorar la vostra habitació fent alguna manualitat que us vingui de gust amb el material que tingueu a casa!


Exemple 1:

Dibuixeu un arbre despullat i enganxeu-hi fulles retallades de color verd. Podeu fer servir algun paper de color verd o fotos de revistes amb tons verdosos.


Exemple 2:

Podeu fer un mòbil amb elements primaverals. Dibuixeu i retalleu elements propis de la primavera: flors, papallones, fulles verdes, ocells, ... També podeu fer figures d'origami de colors diferents. Enllaceu-les amb un cordill i pengeu-les d'un pal de broxeta o d'una palleta per beure,...

Quin mòbil tan bonic que fareu!! 

 

 

Fins aquí les activitats per aquesta setmana. Esperem que les feu amb il·lusió i amb moltes ganes.  Quan tornem ens les explicarem. Menstrestant guardeu-les en alguna carpeta i si voleu fer perguntes o comentaris utilitzeu el bloc. Nosaltres us contestarem!!

 

Una abraçada molt gran!!

 

L'Equip de Mestres

 

 



41 comentaris:

  1. Hola, soc l'Asier dels Avatars. Moltes gràcies per tot. Us trobo a faltar molt.

    ResponElimina
  2. Hola Asier! Gràcies a tu pel comentari! Jo també us trobo molt a faltar, però hem de ser molt pacients i esperar-nos a casa fins que ens ho diguin.
    Si pots, fes les propostes que anirem penjant al blog i estem en contacte per aquí!
    Una abraçada,
    Mònica L.

    ResponElimina
  3. Hola sóc la Laia. Gràcies per totes les coses que ens heu enviat. Tinc moltes ganes de veure-us

    ResponElimina
  4. Hola Laia! jo també tinc moltes ganes de veure-us!!! però sembla que encara haurem d'esperar una mica... espero que pogueu anar fent les propostes que pengem al bolg per tal de fer-vos una mica més amena l'espera. Seguim en contacte per aquí :) Cuida't molt!
    Una abraçada,
    Noelia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Noelia! Ja he fet els problemes de matemàtiques i els que més m'han costat han sigut el primer i el tercer

      Elimina
    2. Hola Laia! Veig que en els problemes que has tingut més dificultat són en els de fer restes. No sé de quina manera les hauràs fet, però si vols prova de fer-les a partir de la recta numèrica (de manera vertical o horitzontal, com et vagi millor). En el primer problema et diu que la Nadia té 60 euros i el llibre que vol comprar val 18 euros. Pregunta si la Nadia se'l pot comprar i quants diners li sobraran.
      Podries començar per dibuixar una recta numèrica on la primera xifra sigui el número 18 i l'última el 60. Un cop l'has dibuixada pots fer el primer salt del 18 al 20 per arrodonir, ja que és la desena més propera que tens. A partir d'aqui vas fent salts de desena en desena (20, 30, 40, 50, 60), quan arribis al número 60 contes totes les desenes que has saltat i li afegeixes les dos unitats que has saltat al principi (del 18 al 20 van dos unitats). Per tant, serien 40 desenes (del 20 al 60 van 40 desenes) més les dos unitats (del 18 al 20), així que a la Nadia li sobren 42 euros.
      El tercer problema pots intentar fer-ho de la mateixa manera.
      Si vols, un cop fets, pots explicar-me si d'aquesta manera ho has trobat més fàcil o més difícil.
      Si tens algun altre dubte o no et queda clar, digue-m'ho :)

      Elimina
  5. Hola soc l'Èric dels Avatars. Jo també us trobo molt a faltar i em fa molta pena que tanquin el cole tan de temps. És un "rollo" quedar-nos a casa. Tot anirà bé!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Eric, t'entenc, a mi també em fa molta pena que tanquin l'escola tant de temps. Però ara el més segur per la nostra salut és quedar-nos a casa. Hem de ser pacients. De moment, estem en contacte. Fes les propostes que pengem al blog, així t'ho passes bé i pots explicar-me com les fas.
      Un petó,
      Mònica L.

      Elimina
  6. Hola, soc la Claudia dels Dumbos, us trobo molt a faltar a tots.
    He fet els problemes de matematiques i m'ha costat fer les restes portant.
    Una abraçada a tots.

    ResponElimina
  7. Hola soc L'Abril dels Avatars, tinc moltes ganes de veure-us.
    He fet els problemes i el que m'ha costat ha sigut el 3.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Abril! Quina alegria llegir-te! Per resoldre el problema 3 has de calcular una diferència.
      La diferència entre 57 i 86 punts. A classe dibuixàvem una recta numèrica a la pissarra, cap amunt; a baix posaries el 57 i a dalt el 86. Llavors has de fer salts des del número petit (57) fins el gran (86). Com? Doncs de 57 a 60 van 3; de 60 a 70 van 10; de 70 a 80 van 10 més; i de 80 a 86 van 6. En total has pujat 3+10+10+6 que dona 29. RESPOSTA: 29 punts ha guanyat en l'últim dia.

      Elimina
    2. Ups! se m'havia oblidar signar la resposta! Sóc la Mònica. Una abraçada, Abril! Continua així! I pregunta'm el que vulguis!

      Elimina
  8. Hola Claudia! Que bé que estiguis fent les propostes que us vam penjar al blog! M'agrada molt que em diguis què és el que més t'ha costat, d'aquesta manera et puc ajudar i aconsellar. Pel que fa els problemes de matemàtiques, els podeu fer a partir de la recta numèrica, fent salts cap endavant o cap enrere depenent el que us demani a l'enunciat, com vam fer a classe. Si vols, prova a fer-ho d'aquesta manera i em dius si t'ha costat més o menys.
    Jo també us trobo a faltar moltíssim, però sembla que encara haurem de tenir una mica més de paciència per tornar-nos a retrobar.
    Espero que estiguis molt bé! Ànims i seguim en contacte! :)
    Una abraçada,
    Noelia

    ResponElimina
  9. Hola soc l'Ammar dels Dumbos.Hos trobo molt a faltar a tothom.Jo he fet les restes portante i les sumes.M'han agradat molt encara que m'en costat una miqueta.Espero que aquest confinament s'acabi ja.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ammar! Me n'alegro molt que vagis fent les activitats que us vam proposar i, a més a més, que t'agradin! :) Qualsevol dubte que tinguis me'l pots fer saber per aquí i jo t'ajudaré.
      Jo també us trobo a faltar i tinc moltes ganes de veure-us! Estic segura que ens retrobarem aviat, molts ànims!
      Cuida't molt! Seguim en contacte.
      Petons,
      Noelia

      Elimina
  10. Hola a tots!! Soc en Jan dels Dumbos. Us trobo a faltar molt, vull que s'acabi aquest confinament i que tots estigueu bé. També he fet els problemes de matemàtiques. Aquest dies estic fent moltes coses, juguem molt a jocs de taula, faig karate per skype i moltes coses més. Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Jan! Que bé que hagis fet les propostes del blog i que estiguis fent moltes activitats per moure't i sobretot, divertir-te molt! :) Jo també us trobo molt a faltar, però encara haurem d'estar uns dies més a casa cuidant-nos molt. Molts ànims! Seguim en contacte.
      Una abraçada,
      Noelia

      Elimina
  11. Bona nit sóc la Carla de la classe dels Avatars, us trobo molt a faltar tinc ganes de tornar a l'escola! Jo he fet els exercicis de matemàtiques, el text vivencial dels jocs d'infància dels meus pares, una cançó al song maker i m'estic aprenent el poema de la primavera. Ara us diré en anglès com vaig vestida: Hello, my name is Carla and I'm wearing a pink and grey jacket, a white t-shirt, grey trousers and pink shoes. Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Carla, me n'alegro de llegir-te! Jo també us trobo a faltar. Aquest confinament està durant més del que ens pensàvem. Però estigues segura que tard o d'hora passarà. Estic molt contenta de que facis les propostes del blog. Continúa així. Anirem publicant més activitats. Una abraçada forta. Cuida't molt!

      Elimina
  12. Hola soc elBiel de la classe dels avatars. M'ha agradat molt fer propostes de les vostres han sigut molt xules. Us trobo a faltar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me n'alegro, Biel. Continúa així. Una abraçada! Cuida't molt!

      Elimina
  13. Hola Gemma! Sòc el Jan. Con estas? A casa estem tots bé. He fer una cançó a sigut molt divetit.
    Fins aviat
    https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5077501345792000
    Jan

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Jan! Quina creació més xula! M'alegro que t'hagi agradat i hagis gaudit composant la teva cançó!!!
      Cuidat molt!
      Una abraçada ben forta.
      Gemma.

      Elimina
  14. Hola, soc la Nuria! Us trobo molt a faltar... Les propostes de feinetes m'han semblat bé, però les de mates m'han costat una mica. El poema de castellà m'ha agradat molt. Petonets. Fins aviat.

    ResponElimina
  15. Hola Nuria! Jo també us trobo a faltar bonica... hem de ser pacients.. Me n'alegro de que les feinetes t'hagin semblat bé. Recorda que últimament estàvem estudiant el concepte de resta com a diferència. Objectiu: Has de ser capaç de comptar quants números van des del que posem a sota fins el que posem a dalt. Recorda d'utilitzar la recta numèrica com si fos un bloc de pisos. Llegeix la resposta que li he posat a l'Abril, a veure si et serveix i em dius què tal.

    ResponElimina
  16. Hola Nuria, jo també us trobo molt a faltar. Me n'alegro de que les feinetes t'hagin semblat bé. Referent als problemes de matemàtiques, potser t'han costat els de resta??? Recorda que últimament estàvem estudiant molt sovint el concepte de resta com a diferència. Recorda que dibuixàvem una recta numèrica a la pissarra, en vertical, posàvem el número petit a baix i el gran a dalt. I el que feiem era comptar quants pisos pujàven. Mira a veure si et serveix la respostes que li vaig escriure a l'Abril i em dius què tal.
    Un petonet,
    Mònica L.

    ResponElimina
  17. Nuria, t'he contestat dos cops sense voler. Se m'havia marxat la pantalla i he tornat a contestar... I ara surten les dues respostes. :D

    ResponElimina
  18. Hola sóc el julen desitjo que esteu tots i totes molt bé, aqui a casa meva ens trobem bé. Un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per informar-nos de que esteu bé. Me n'alegro.
      Mónica L.

      Elimina
  19. Bon dia Julen! Que bé, me n'alegro que tots estigueu bé! :) Espero que estigueu passant aquests dies el millor possible. Cuida't molt!
    Una abraçada molt forta.
    Noelia.

    ResponElimina
  20. Hola soy el Nicolás . En mates el que me costó más de entender fue el problema 4 .pero mi mamá me lo explicó.mi hermano que va a 3r me está enseñando a restar descomponer . Un pato

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Nicolas! Me n'alegro que estiguis fent les activitats que us vam deixar al blog. Que bé que t'estiguin ajudant! :) De totes maneres, si tens algun dubte també m'ho pots fer saber per aquí que jo t'ajudaré. En breus us deixarem noves propostes! Seguim en contacte.
      Cuida't molt!
      Un petó ben fort.
      Noelia.

      Elimina
  21. hola soc el Xavi Ginestar de 2B, els problemes que m'han costat més son els dos últims, sobretot el dels diners, he fet la redacció, m'agradaría envirte-la, diguem com ho puc fer.

    ResponElimina
  22. Hola Xavi! Espero que estiguis bé, tu i la teva familia. Estic molt contenta de que hagis escrit al blog. Et felicito per esforçar-te en fer les feinetes. Les heu de guardar en una carpeta i les mirarem a la tornada, Xavi.
    Quan s'acabin aquestes vacances tan estranyes de Setmana Santa, us donarem noves instruccions. Un petonet,
    Mónica

    ResponElimina
  23. hola bon día , sóc en Xavier Gimenez Bou, espero que tots els profes, tots els nens i nenes estiguin be i les vostres families tambe . nosaltres estem molt be, juguem molt, mirem moltes pelis i fem molts deures pero les mates em costen una mica , em costa escriure be. a partir de dilluns estare un altre vegada a casa dels meus avis a la mama se li acaben les vacances i fare els deures a casa dels avis. i fins que no acabi tot aixo no tornare esta amb els meus pares perque ells treballen i estan amb molta gent i per evitar esta malalts ens quedem confinats a casa dels meus avis. Espero que tot aixo acabi aviat petons i abraçades a tots

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Xavier! Me n'alegro molt que estiguis bé i que hagis escrit al blog per comentar les propostes que us vam fer. Estic molt contenta perquè t'estiguis esforçant en fer-les. No pateixis si no t'acaben de sortir bé, el més important és que ho estiguis intentant. Si hi ha alguna cosa que no entens no dubtis en preguntar-m'ho, jo t'ajudaré. Gaudeix molt aquests dies de Setmana Santa amb la teva família. La setmana que ve us proposarem més activitats.
      Cuida't molt!
      Molts petons i abraçades per tu també.
      Noelia

      Elimina
  24. hola Mónica i Júlia com estesu? Nosaltres estem bé emb va encantar el vídeo

    ResponElimina
  25. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  26. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  27. sóc el Jordi tinc ganes de tornar a l'escola amb vosaltres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Jordi! Quina alegria llegir el teu comentari! Nosaltres estem bé tota la familia. I vosaltres? Jo també tinc moltes ganes de veure-us, però les autoritats encara ens recomanen de continuar a casa. Hem de ser pacients i valents. Només espero que els malalts es recuperin molt aviat. Gràcies per escriure al blog! Una abraçada!

      Elimina