Pàgines

dilluns, 20 d’abril del 2020

RECOMANACIONS PER A 2n - Setmana 20 d'abril

Bon dia Avatars i Dumbos!

Preparats per a començar una nova setmana?
Sabeu que el 23 d'abril és la Diada de Sant Jordi?
Us hem deixat noves propostes engrescadores i esperem que gaudiu molt fent-les.
Endavant!


CATALÀ:


La lectura és una de les millors habilitats que podem adquirir. Ens acompanyarà al llarg de les nostres vides i ens permetrà que adquirim coneixement i que entenguem el món i tot el que ens envolta. Llegint podrem viatjar a qualsevol lloc sense desplaçar-nos i podrem ser qualsevol personatge per un moment. Llegir ens obre les portes del coneixement i dona ales a la nostra inspiració i imaginació.

Feliç Sant Jordi a tots i a totes!

 

I ara volem que escolteu amb atenció aquest conte:


 

Ara us proposem un joc d'endevinar. Vosaltres escriviu la descripció d'un personatge de conte en forma d'endevinalla. Ens l'envieu per correu electrònic i les mestres montarem un power point amb totes les endevinalles que rebrem. 
El publicarem la setmana vinent per a que pugueu jugar amb les endevinalles de tots els vostres companys i companyes.  


CASTELLÀ: 


Esta semana os hemos preparado una serie de refranes.
Un refrán es un texto breve que carece generalmente de autor, puesto que procede de ideas populares y locales que iban transmitiéndose de generación en generación. Los refranes hablan del tiempo, de las costumbres de un determinado lugar, del destino, etc.
A continuación os dejamos cuatro refranes con el significado de cada uno. 
Tenéis que adivinar cual de las tres opciones que se ofrecen es la correcta y decírnoslo por correo electrónico.
¡Vamos allá!

ENGLISH:

Hello boys and girls!

Here is a beautiful story about "Pete the cat"

Pete the cat. I love my white shoes

Pete the cat is walking down the street wearing his new white shoes. The colour of the shoes change from white to red to blue to brown to *wet. But no matter what colour his shoes are. Pete is happy and keeps singing his song.

*wet= mullats

Let's watch and listen to the story!



*Graveu un vídeo amb la cantarella del conte (I love my...) amb el color d'alguna peça de roba que porteu en aquell moment. Envieu-lo al correu de l'Anabel o de l'Olga i farem un vídeo conjunt.
Serà divertit compartir-lo!!

Ah! Us volem dir que la setmana passada vam rebre l'activitat que vau fer sobre la roba. Us animem a continuar dedicant cada setmana una estoneta per practicar. Ho esteu fent molt bé!!


MATEMÀTIQUES:


Aquí teniu la resposta al repte dels llunims de la setmana passada!




Ara us volem plantejar un problema matemàtic on haureu de rumiar les possibles respostes. 
Atenció! Hi ha més d'una solució!
Ens interessa que raoneu la resposta o respostes que trobeu.
Envieu-nos-les per correu.

 

MEDI:

Com segurament recordeu, el trimestre passat vam estudiar el cicle vital de les plantes.
Ara volem presentar-vos un nou tema que té molta relació: el cicle vital dels animals.

Per començar, mireu aquest vídeo:

 
Ara mireu aquest altre i penseu si coneixeu algun altre animal que faci la metamorfosi com la granota.

 

Heu tingut mai cucs de seda a casa?

Si és així, expliqueu breument com és el seu cicle vital.


PLÀSTICA:


Aprofitant que aquesta setmana és Sant Jordi, us proposem fer uns punts de llibre una mica diferents.

A continuació us deixem unes imatges amb les indicacions de com els heu de realitzar.

Esperem que us agradi!






Quan hagueu acabat, feu una foto i envieu-nos-la al nostre correu.

Volem veure les vostres magnífiques creacions!!


MÚSICA:


Hola famílies!

Ja teniu muntada la coreografia? RECORDEU QUE TENIU TEMPS D'ENVIAR-ME-LA FINS EL 27 D'ABRIL.

Aquesta setmana us deixo un enllaç amb una cançó de Sant Jordi amb un final diferent. A veure que us sembla.
Si voleu en podeu parlar amb els pares i explicar-los què heu entés d'aquest final.

 

EDUCACIÓ FÍSICA:


Com ha anat la setmana?
Heu pogut treballar molt la punteria?
Aquesta setmana seguim treballant habilitats i destreses. 
Farem un joc on haureu de treballar els COLPEJOS amb diferents parts del cos.
Heu vist quan els futbolistes donen cops de pilota amb el peu sense que caigui la pilota al terra?
Doncs jo us proposo fer el mateix, però amb diferents parts del cos: amb el peu, el genoll, la mà i el cap.
Ho podeu fer amb una pilota que tingueu a casa. Si no en teniu la podeu fabricar comprimint una peça de roba amb paper de film.
Vinga, demostreu-me que sou capaços/es de fer més d'un toc amb les diferents parts dels cos.


Esperem que passeu una bona setmana i una bona diada de Sant Jordi.

Gaudiu molt de la lectura i dels llibres amb la família!!

Fins la setmana que ve!

L'equip de mestres

  

5 comentaris:

  1. Sóc la Claudia magrada molt el conte de catalá.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Claudia!
      Me n'alegro molt que t'hagi agradat! :)
      Una abraçada ben forta,

      Noelia.

      Elimina
  2. Bon dia,
    sóc el Mario i vull dir que he escoltat la cançó de Sant Jordi i jo crec que el rei és massa egoista, perquè vol el poblat per ell sol i això no està bé perquè per aconseguir el que ell volia, havia de matar a tot el seu poble. No estimava a la gent i només en ell mateix.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, Mario. El drac sempre és el dolent de la llegenda, però en aquesta versió, el dolent és el rei.
      Gràcies per escriure al blog.
      Mónica López

      Elimina
  3. hola sóc l'Erika dels avatars.
    He mirat i escoltat amb molta atenció els dos vídeos que esplicaban la metamorfosi. M'ha agradat molt i ho he entès.Jo a casa mai he tingut cucs de seda, però he vist un vídeo i he vist com els cucs de seda es transformen en papallones.
    Graciés. Tinc motes ganes de torna a l'escola. Tot anira bè.Petons a tots.

    ResponElimina