Pàgines

dimarts, 14 d’abril del 2020

RECOMANACIONS PER A 1r - Setmana 14 d'abril

Bon dia famílies! Bon dia Emojis!
Per tal que gaudiu una estona fent petites tasques de reforç, us fem arribar unes activiats que podeu anar fent aquests dies, en la mesura que pugueu.
Ànims que aviat ens tornem a retrobar.

CATALÀ:

Tots i totes coneixeu la llegenda de Sant Jordi. Aprofitant que ja sou un xic més grans us proposo que penseu un final diferent. Un final que us agradaria a vosaltres que passés i que no és el de la llegenda que nosaltres coneixem.
Escriviu-lo en un full i feu un dibuix representatiu del vostre final.  


Recordeu:
  • Comencem amb lletra majúscula (de pal).
  • Quan acabem una idea posem un punt.
  • Després de punt, la primera paraula que escrivim serà amb lletra majúscula (de pal).
  • Els noms de persones s'escriuen amb majúscula.
  • Quan acabem un escrit hi posem un punt final.

Aquí teniu la lletra de la CANÇÓ DE SANT JORDI per tal que li feu una lectura posterior.

 I ara toca escoltar i cantar la cançó del Pot Petit.


CASTELLÀ:

Habla con tus padres y pregúntales sobre sus oficios:
¿A qué te dedicas?
¿Dónde trabajas?
¿Qué haces?
¿Qué utilizas para hacer tu trabajo?
Elige uno y haz una breve descripción con la información recogida, luego haz un dibujo.

ANGLÈS:

DRAW a picture of your FAMILY.
(Feu un dibuix de la vostra família. Aquí teniu un vídeo que us pot ajudar).


 

Now WRITE the family words: MOTHER, FATHER, SISTER, BROTHER, BABY SISTER, BABY BROTHER, GRANDMOTHER, GRANDFATHER.

Example:
Quan acabeu feu una foto de la vostra feina i envieu-la al correu de l'Anabel o de l'Olga. Ens encantarà!!

MATEMÀTIQUES:

Us proposo un joc per a tota la família: JOC DE SUMES I RESTES AMB DAUS:



Cada jugador per torns tira un parell de daus i suma les quantitats obtingudes.
Pot guanyar la partida el que obtingui menys o més valor depenent de la consigna que s'hagi donat a l'inici de la partida. Si a casa no teniu daus podeu escriure en paperets els nombres o els punts dels daus. Poseu els paperets en dues bosses diferents.
El joc finalitza quan un dels jugadors ha guanyat 10 vegades.

Exemple:

Tirada primer jugador: 6+3=9
Tirada segon jugador:  5+1=6 

Preguntes segons l'opció de la consigna donada a l'inici del joc:

1- Qui ha guanyat si hem quedat que guanya qui obté el resultat més alt? Per què?
Resposta:
*Guanya qui ha tret el 9. 
  El 9 és més gran que el 6.
  El 9 està més lluny en la recta numérica.
  El 9 té més unitats que el 6.

2- Qui ha guanyat si hem quedat que guanya qui obté el resultat més baix?
Resposta:
*Guanya qui ha tret el 6.
  El 6 és més petit que el 9.
  El 6 està més aprop en la recta númerica.
  El 6 té menys unitats que el 9.

MEDI:
Seguiu fent l'observació de l'activitat proposada la setmana anterior. Han germinat les llavors? Estan creixent les plantes?
Aneu fent fotografies i apuntant els canvis que aneu veient en cada cas.
*No us preocupeu si no heu tingut temp de fer l'activitat proposada. Encara hi sou a temps!

EDUCACIÓ FÍSICA:

Què us sembla si fem de cavallers i practiquem una mica de punteria per a quan ens trobem el drac?
Necessitem una llança (el pal d'escombra) i una anella (un cercle de cartró).
Pengeu l'anella d'un fil. Es tracta d'apuntar molt bé i amb el pal agafat com si fos una llança fer-lo entrar dins de l'anella.
Poseu tantes anelles com vulgueu i pengeu-les a diferents llocs de casa.
*Podeu fer una foto del moment en què aconseguiu entrar la llança dins del cercle.

Vinga, cavallers! A practicar la punteria!

MÚSICA:

Des de l'àrea de música, us volem proposar un petit repte molt divertit.

PAS 1: Escolta molt atentament amb la teva família la cançó:
 "Em quedo a casa" de Xiula i els Confinats.



PAS 2: Busqueu un tros de la cançó que us agradi i inventeu una petita coreografia que duri uns 30 o 40 segons com a màxim.

PAS 3: Ho heu d'inventar tota la família al complet. TOTS JUNTS! Això vol dir que ha de ballar tothom.

PAS 4: Quan la tingueu feta, us graveu en vídeo i me l'envieu al correu electrònic que us facilitarà la vostra tutora per correu. Sóc la Gemma (mestra de música).

PAS 5: Teniu temps per enviar-lo fins dilluns 27 d'abril.

PAS 6: Una vegada tingui tots els vídeos, en faré un on sortireu tots i totes ballant! Serà molt bonic i així us podreu veure TOTS/ES d'una manera divertida i original. 

**Graveu el vídeo en posició horitzontal.

Espero amb moltes ganes els vídeos que segur que seran molt creatius.

TOTHOM A BALLAR!!! 

PLÀSTICA:

Fes un dibuix ben bonic per regalar a la teva família
amb un missatge que tu creguis que li pugui agradar.

VALORS:

Mireu atentament aquest vídeo:
 


  • Per qué no aconsegueixen travessar el pont l'os i el ren?
  • Qui pot passar el pont? Per què?

Si els problemes els resolem parlant tots hi guanyem.


Dessitgem que gaudiu fent les activitats que us hem preparat. Si teniu algun dubte escriviu a les mestres. Us contestarem molt aviat!

Cuideu-vos molt.

Fins la setmana vinent.

L'equip docent



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada